Peter Pan vliegt opnieuw door de zalen!


Het is reeds de derde herwerking door Music Hall van de musical Neverland, over het avontuur van de jongen die niet opgroeide: Peter Pan. Sinds gisteravond vliegt de versie met nieuwe kostuums, decors én vliegsysteem de wereld rond. Wij namen alvast een kijkje bij de Avant-première.



Een doodgewoon huis in Londen, waarin de familie Darling woont, krijgt op een nacht het bezoek van Peter Pan, een jongen die kan vliegen en nooit wil opgroeien. Als hij opgeschrikt wordt door de hond Nana, vliegt Peter verschrikt weer weg en vergeet zo zijn schaduw. Hij keert terug om hem op te halen, maar wordt ontdekt door de kinderen Wendy, Michael en John. Hij nodigt ze uit om mee te gaan naar het magische Neverland, waar hij woont. Maar hoe geraken ze daar? Met de hulp van het feetje Tinkelbel leren ze vliegen, en na een wilde vlucht boven Londen landen ze in Neverland.

Daar maken ze kennis met de meest diverse bewoners: de Verloren Jongens, indianen, zeemeerminnen… maar ook met Peters aartsvijanden: Kapitein Haak en zijn piratenbende. Samen met de Verloren Jongens willen Peter, Wendy, Michael en John eens en voorgoed komaf maken met Haak. Maar de kapitein laat zich niet zomaar kisten. De dingen worden er trouwens niet eenvoudiger op als Wendy romantische gevoelens voor Peter begint te krijgen, en een stikjaloerse Tinkelbel daar niet mee opgezet is…


Wat direct opvalt is de focus op het visuele aspect. Prachtige kleurrijke kostuums, mooie projecties en fascinerende belichting zorgen voor het juiste, magische effect. Een gigantische cast, vooral gevuld met talentvolle dansers, zorgen voor het ware show effect. Dans, breakdance en acrobatie blijken perfect samen te gaan in een verhaal vol piraten, indianen en wild boys!




Hoewel het verhaal gebracht wordt door de vertelstem, beelden een mix van internationale acteurs het verhaal uit. Door het gebrek aan sprekende rollen, komt het aan op de non-verbale acteerskills. Waar Peter Pan in eerste instantie vooral een productie voor kinderen lijkt, hebben ze hier duidelijk gezocht naar een middenweg. Het verhaal en het bijbehorende spel is erg gericht op de kinderen, terwijl de grote hoeveelheid dans en de Engelstalige liedjes (denk aan bekende nummers als Dreamer, Forever Young en Kiss from a Rose), eerder gericht zijn op de volwassenen in de zaal.




Waar we op dansniveau prachtige dingen zagen, varieerde het vocale niveau enorm. Blij verrast werd de zaal bijvoorbeeld door Kapitein Haak, die een Italiaanse operastem bovenhaalt. Eveneens zijn de ensemble nummers opzwepend en prachtig, net als een aantal solo’s van bijvoorbeeld Tinkerbell en Tiger Lily. Helaas zaten er in andere nummers stukken waarbij nog niet alles zuiver was.


Het prachtige splinternieuwe decor en vliegsysteem, waarvan een deel helaas pas de dag van de voorstelling in Antwerpen was toegekomen, liet het soms afweten. De acteurs en dansers lieten zich niet uit het veld slaan en hebben dat keer op keer weten op te lossen. De kinderen in de zaal werden duidelijk meegezogen in het verhaal, en nadat de zaal luidkeels heeft geroepen ‘ik geloof in elfjes’, kwam ook dit sprookje tot een goed einde!





Heeft u dit weekend nog geen plannen, en zin in een magische uitstap met de kinderen? Bezoek dan de stadsschouwburg in Antwerpen: https://musichall.be/shows/neverland/tickets/



headersite.jpg
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • https://open.spotify.com/show/5VCEngNwtgHUReCVxpEESQ
  • Twitter
  • livepng
headersite.jpg

© 2021 theaternieuws.be by popehouse

Winkelwagen0