Studio 100 en het streaming tijdperk

Het grote Netflix zag het aantal gebruikers dat zich heeft aangemeld voor de streamingdienst afnemen, en voor het eerst zijn de abonnees zelfs gedaald. Reden? Silmpel, omdat er zoveel keuze is en de prijs verdubbelde. Studio 100 weet als geen ander dat door al die keuzemogelijkheden het moeilijker is geworden om als producent nieuwe dingen, breed populair te maken. Ook in Vlaanderen lopen contentmakers tegenaan dit probleem.


Tegelijkertijd is de vraag naar content nooit groter geweest dan nu. Je moet alleen in plaats van met een paar, met een tiental partijen afspraken maken om je content verspreid te krijgen. In Vlaanderen alleen al zijn er de tv-zenders en hun nieuwe online platformen zoals VTM GO, VRT NU maar natuurlijk ook Proximus, Telenet en Netflix zelf. Studio 100 heeft daardoor met zo goed als alle distributeurs een overeenkomst. Zelf een streamingdienst beginnen is voor studio 100 op dit moment niet opportuun. Studio 100 is producent en dat is een goede positie, daardoor hebben ze nog altijd een voorsprong op een dienst als Netflix, die óók (uit noodzaak) zelf inhoud produceert.


"Studio 100 heeft zijn figuren in een andere tijd kunnen lanceren en zijn daarmee inmiddels bekend geworden. Dus de vraag naar onze figuren is op internationaal niveau groot genoeg" zegt Gert Verhulst.

In plaats van te investeren in een streaming platform, richt Studio 100 zijn pijlen massaal op verdienmodellen die niet zomaar te vervangen zijn door een digitaal alternatief, namelijk zijn pretparken en theatershows.



headersite.jpg
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • https://open.spotify.com/show/5VCEngNwtgHUReCVxpEESQ
  • Twitter
  • livepng
headersite.jpg

© 2021 theaternieuws.be by popehouse

Winkelwagen0